כתיבה שיווקית מקצועית

כתיבה שיווקית רק נראית מאוד קלה - פשוט כותבים תכנים אשר ישכנעו אנשים לקנות את המוצר - נכון? זהו, שזה לא כל כך פשוט. זה אפילו די מורכב. כתיבה שיווקית היא כתיבה תחת שני כובעים: כובע אחד הוא הכובע של הכתב אשר מנסה לצקת תכנים מעניינים, חדשניים, אשר יעניקו ללקוח חוויית קריאה ויוסיפו לתובנותשלו לגבי התחום בו החברה שלכם עוסקת ואילו הכובע השני הוא זה של איש מכירות רעב, משופשף, אשר בא לעבוד והעבודה שלו היא למכור! במצב הזה מתנהלת אמנות כתיבה שיווקית.

לכן, כתיבה שיווקית היא סוג של התמקצעות בדיוקכמו אמנות הצילום, עיצוב גראפי ועוד.כמו שלא הייתם רוצים שסתם בחורה, שהיא לא באמת דוגמנית מקצועית תדגמן את קולקציית הקיץ או שסתם בחורה, שהיא לאבאמת מאפרת מוסמכת,תאפר את צוות הדוגמנים לקמפיין, כך גם בנושא כתיבה שיווקית.אתה לא באמת רוצהשמי שלא למד כתיבה שיווקית ולא צבר שעות ניסיון בתחום של כתיבה שיווקית יכתוב תכנים פירסומיים לחברה שלך. גם אם הוא עובד מסור, גם אם הוא איש מכירות מאוד מסור או לחילופין אם מדובר על עובדת שהיא גם דוקטורנטית לספרות וכותבת ממש יפה. כתיבה שיווקית היא כתיבה הדורשת מיומנות, דורשת הבנה של החומר בצורה עסקית, מסחרית ובעיקר - כתיבה שיווקית דורשת יכולת הנעה לפעולה כלומר התוכן חייב לרגש אנשים ולגרום להם לרצות להצטרף מיידית לשורת הלקוחות. לא כל אחד יודע לעשות את זה.

אז בין אם מדובר על כתיבה שיווקית לאתר הבית, כתיבה לחוברות המחולקות ללקוחות בסניף, עריכת תכנים לניוזלטרים הנשלחים ללקוחות או חומרים הנשלחים בדיוור ישיר ישירות לבית הלקוח, כתיבה שיווקית הינה האמצעי החשוב ביותר שלכם להגיע אל הקוראים עם המסרים הנכונים, בזמן הנכון, ליצור את הרושם הנכון ולהביא את הלקוח לבצע את הפעולות הנכונות מבחינתכם - לקנות! לכן, לא כדאי לכם לפספס את ההזדמנות להרחיב את הרווחים של החברה ולא לממש את האופציה של כתיבה שיווקיתץ ובמקביל, לא כדאי לפספס את האופציה מאחר ומי שכן אחראי על כתיבה שיווקית הוא איננו בעל מקצוע. כתיבה שיווקית צריכה להעשות על ידי מומחים ולא חובבנים.

כתיבה שיווקית היא ללא ספק אמנות. אמנות צריך ללמוד ואמנות צריך לתרגל על מנת שהיא תגיע לפיין-טיוניג כלומר בכדי להביא אותה למצב בו היא במיטבה. ישנם מעט אנשים כיום המציעים שירותי כתיבה שיווקית איכותית וכן ישנן חברות אשר מספקי שירותי כתיבת תוכן שיווקי או ספציפית - כתיבתתוכן שיווקי לאינטרנט. מומלץ בחום לנסותלאתר כמה אנשים ו/או חברות אשר כתיבה שיווקית היא תחום עיסוקם המרכזי, לנסות לברר הצעות מחיר ולסגור עם הטובים שבטובים. זכרו,אין טעם לכתוב "סתם" בשביללהגיד שכתבתם ואפילו מומלץ  שלו כי תכנים לא איכותיים, לא רק שאינם מוכרים הם אפילו יכולים לפגוע בתדמית החברה ולכן להסב נזק באם לא יטופלו על ידי מקצוענים.