שיווק באינטרנט - רק אצל מומחים!

חושבים שלעבוד על הערוץ של שיווק באינטרנט זה קל? מישהו אמר לכם כי שיווק באינטרנט הוא זול ויעיל אז אתם חושבים לעצמכם: בטח זה לא בעיה. ובכן, לידיעתכם, שיווק באינטרנט הוא יעיל, אפקטיבי, מבטיח תוצאות מיידיות ואפילו ניתן לומר בוודאות כי שיווק באינטרנט הוא בעלויות נמוכות מאוד יחסית אבל - כל זה שריש ותקף רק כאשר יודעים! לעשות שיווק באינטרנט. שיווק באינטרנט הוא לא לחובבנים ומי שמנסה לבחון את הגבולות שלו רק יאבד זמן וכסף.

שיווק באינטרנט - מתבסס על כל העקרונות של עולם הפרסום והשיווק:

לחשוב לרגע שכל אחד שיש לו חברה ויש לו אתר או עדיין אין לו אתר פשוט יש לו חברה, או פטנט, או רעיון וכו', אותו הוא רוצה לשווק ולהפיץ דרך האינטרנט, כל אחד כזה יכול בעצמו לעבוד על שיווק באינטרנט זה בערך כמו לחשוב שכל מי שראה את הסרט טופ גאן יכול להטיס מטוסי קרב (לא כל כך פשוט!). שיווק באינטרנט, כמו כל ערוץ שיווקי אחר (יחסי ציבור, קידום מכירות, פרסום ברדיו ועוד), מחייב מומחיות / התמקצעות בעולם הפרסום. בעיקר כאשר מדובר על הרשת של היום, שהיא עמוסה בתכנים ועמוסה למדי בתכנים שיווקיים בכדי לדעת באילו אסטרטגיות לנקוט, איך לתכנן קמפיינים, איך לפרוס את התקציב ואיך לחלק את הזמן, כל אלו דורשים את אותה מומחיות של אנשי שיווק ואנשי פרסום מקצועיים. כאשר מדובר על האינטרנט, שהיא מדיה דינאמית ואף תזזיתית, בכדי שהתוצאות אכן תהיינה אפקטיביות ובכדי שתהיה רלוונטיות לפעילות שיווק באינטרנט, הפעולה חייבת להתבצע על ידי איש מקצוע מהשורה הראשונה שיכול לבצע את המשימה בול כמו שצריך.

כאש מדברים על שיווק באינטרנט מדברים על שיווק בערוצים השונים של: פרסום באמצעות באנרים, שיתופי פעולה, חילופי קישורים, פרסום סמוי במדיות חברתיות והפצת תכנים באתרי תוכן רלוונטיים. מדובר על סדרת פעולות הדורשות מיומנות טכנית, יכולת וורבאלית / עיצובית לעיתים, קשרים עם אנשים בתעשייה (בעיקר לצורך שיתופי פעולה) ועוד. לא כל אחד שיש לו מספרה, מפעל בגדים או אפילו מסעדה אינית ביפו יכול להחליט שהוא יכול לשווק בעצמו כי יש לו אינטרנט בבית או כי הוא מכיר את האינטרנט מצויין!

שיווק באינטרנט - צריך לדעת לעבוד על פי הכלים והפלטפורמות החדשות / המתקדמות של ניתוח התנהגות גולשים, ניתוחי  מדיות, חישובי סיכונים ועוד:

הזמן קצר והמלאכה מרובה. כל יום שמתבזבז לא ניתן למחזור. לכן, כאשר מדובר על השקעה בערוצי שיווק באינטרנט, יש להפקיד את המשימה בידי עובד מטעם החברה אשר יש לוו את ההשכלה והניסיון בערוצי שיווק באינטרנט או לחילופין - יש לפנות ליועץ שיווק חיצוני וזאת מחר שיש צורך לקבל החלטות על פי מודלים מובנים - כלומר דוחות, גראפים, טבלאות, ספרות מקצועית בתחום ועוד. כל עוד האדם אשר ממונה על שיווק באינטרנט איננו הטוב שבטובים, החברה מפספסת לקוחות כך שלא רק שהוא אינו עוזרהוא מונע מהחברה למקסם רווחים.